pondelok 29. júla 2013

Recenzia - L´occitane en Provence Verbena šampón, kondicionér a sprchový gél

Ahojte!

Dnes by som vám chcela predstaviť a zrecenzovať výrobky od francúzskej kozmetickej firmy L'Occitane en Provence. Spoločnosť bola založená v roku 1976 Olivier Baussan, ktorý ako prvé vyrábal tradičné že tradičné Marseille mydlá, ktoré L'Occitane vyrába dodnes. Podľa mňa je táto spoločnosť najviac známa svojimi krémami na ruky s 20 % bambuckého maslo, ktorý je známy po celom svete. Mám ho aj ja a je úplne úžasný, recenzia nabudúce.;-) Ale vráťme sa späť k recenzii edície Verbena sprchového gélu, šampón a kondicionér. Táto edícia bola po prvýkrát uvedená na trh v roku 1990.
Cestovnú sadu som si kúpila už dávnejšie cez eBay za nie viac ako 15 euro. Súčasťou sady bolo aj telové mlieko Verbena, ale keďže som ho nepoužila zrecenzujem ho až po použití. ;-)
Sada Verbena obsahovala 30 ml balenie šampónu, 30 ml balenie kondicionéru, 30 ml balenie sprchového gélu a 30 ml balenie telového mlieka. Šampón a kondicionér mi vydržal na zhruba dve/tri umytia (mám stredne dlhé vlasy) a sprchový gél tiež tak.



Ako ste si neviete (pretože som o tom nepísala.... :-)) som veľký fanúšik citrusoých parfumov a vôní. To bol vlastne aj hlavný dôvod, prečo som si túto sadu Verbena kúpila. Bola som ju raz ovoňať v kamennom obchode L´occitane a bola to láska na prvý „oňuch“.:-) Vôňa výrobkov Verbena je veľmi svieža a wake-me-up. Ja som najradšej používala túto sadu ráno alebo po dlhšom horúcom dni, kedy ma úžasne osviežila. Výrobky obsahujú vôňu grapefruitu, citrónovníka,  malolistej limetky a verbeny citrónovej. Šampón a kondicionér sú vhodné pre všetky typy vlasov. Znie to dobre nie? Ale ...
Keď som prvýkrát použila šampón bola som celkom prekvapená jeho tekutou konzistenciou. Normálne som sa zľakla či som si nepomýlila fľaštičku so sprchovým gélom. Obľubujem skôr krémovejšiu konzistenciu, pretože mám pocit, že mi až tak nevysuší vlasy. Musela som teda použiť dosť veľa šampónu, viac než som zvyknutá. Čo sa týka tvorby peny tak to bola bieda. Šampón sa veľmi zle rozotieral  a mala som pocit akoby časť vlasov šampón ani nevidela ani nepočula.  Po umytí vlasy som cítila, že vlasy boli vysušené a krepovité.
Kondicionér bol úplný opak. Mal peknú krémovú bohatú konzistenciu. Po aplikácia som okamžite cítila aké sú vlasy jemné a hebké. Aplikoval sa veľmi pekne, nestekal. Nemusel som ho preto ani veľa použiť. Po umytí vlasy ostali zamatovo hebké, neboli zachumlané a bez problémov sa dali rozčesať.  Vôňa citrusov mi na nich ostala, ale nie dlho.
Čo sa týka sprcháča tak ten penil veľmi pekne aj keď bol určite tekutejší na aký som zvyknutá. Tým pádom použijete viac a rýchlejšie sa vám minie. Bol veľmi osviežujúci a pokožka bola po umytí jemná a nevysušená. Vôňa citrusov neostala na pokožke po sprche vôbec.:-/ Teda na mojej určite nie.
Z obrázka s obsahom zložiek si môžete všimnúť, že druhou zložkou (šampón, sprcháč), ktorej je tam najviac, bol lauryl éter sulfát sodný. Je to chemikália, ktorá sa používa do kozmetických produktov, aby dobre penili, ale veľmi vysušuje pokožku a vlasy. Ak vás viac zaujíma táto tematika na Wikipedii alebo Googli nájdete kopec informácií. :-) Ja používam kozmetiku s touto zložkou. Jednak je celkom ťažké nájsť kozmetiku bez nej, je drahšia a nie je až taký výber. Doposiaľ som nemala problém s dramatickým vysušovaním vlasov, ale na druhej strane veľmi často používam výživné masky a oleje.

Aby som to zhrnula. S kondicionérom a sprchovým gélom som bola spokojná. Krásne voňali a splnili to čo mali. Šampón bola iná záležitosť. Tieto výrobky si už v budúcnosti nekúpim. Myslím, že sú na trhu lacnejšie a lepšie alternatívy.:-) Teším sa na recenziu telového mlieka!


Zostaňte zdravé a krásne!

Lenka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára